4 януари 2015 г.

2015 reading challenge.

Освен обикновеното предизвикателство в Goodreads ( в което си зададох 69, просто защото не исках да е 70) реших да се включа и в това. бях намерила снимката на английски, но Егмонт са си поиграли да я преведат и сега я има и на Фейсбук страницата им.
1. Книга с над 500 страници - "Крес" , "Мъглите на Авалон" и "Властелинът на пръстените"
2. Класическа романтика - общо взето всичко на НИкалъс Спаркс.
3. Книга по която има филм - "Петата вълна" , "Хари Потър" (прозрачна съм)
4. Издадена през годината - "Winter", "Six of Crowns" "Half- Wild" (омг, току що размрах, че излиза тази година. чувствам се като лоша част от фендъма)
5. С число в заглавието - "1984", "I'm number four"
6. С герои, които не са хора (бейзъкли всяка фентъзи книга) - "Създадена от Дим и Кост" и куп други, защото това съм аз.
7. Забавна книга - "Героите на Олимп", "Хари Потър" (продължавам да съм прозрачна), "The Bro Code" "The playbook"
8. Написана от жена - what even? Това е сексистко. "Предани", "Единствената" "Чисти"
9. Мистерия или трилър- нямам план за това. отворена съм към предложения.
10. Със заглавие от една дума - (това започва да става странно) - "Красивите", "Специалните" и "Extras"
11. С кратки разкази - "Към бъдещето, към бъдещето"
12. Разкази за друга страна - отново бейзъкли всяка книга.
13. Нехудожествена книга - "Гръцки митове и легенди" и "Египетски митове и легенди" - видях ркасивите издания в Ориндж и не се сдържах. sorry, not sorry. Също и "Императрица Сиси", защото нищо не вдянах докато бях във Виена.
14. Първа от популярен автор - новата на Рик Риърдън, която доколкото разбрах ще се казва "The Sword Of Summer" + Нова от любим автор.
15. Препоръчана от приятел - "Игра на тронове", която всъщност е препоръчвана от всички.
16. Отличена с Пулицер. - "Хари Потър", защото помня колко много беше печелила наградата, защото писах проект и защото откровенно не знам, коя книга каква награда е спечелила.
17. По действителен случай - "Forbidden" "Orange is the new black"
18. Дълго отлагана книга - повечето от гореспоменатите -"Чисти" "Създадена от Дим и Кост" "Престол и Щурм"
19. Любимата книга на майка ти - любимата книга на мама е Пърси Джаксън, so I'm not complaining.
20. Книга, която те плаши - "172 hours on the moon"
21. Над сто годишна - "The Picture of Dorian Gray" (в чийто филм участва Сириус Блек, just sayin')
22. Избрана по корицата - "Подборът" "Нощна сянка" и "През вселената"
23. Книга от училище, която още не си прочел - "Как да убиеш присмехулник"
24. Автобиография - "Staying Strong" - не знам дали наистина е автобиография, но доколкото знам Деми говори за нещата през, които е преминала, за това го считам.
25.Книга, която можеш да прочетеш за ден -не ме предизвиквай.
26. Книга с антоним в заглавието - whut? Единствено се сещам за "the death cure", така че съм отворена към предложения.
27. За място, кеото винаги си искал да посетиш - "Doon" , защото Шотландия.
28. С лоши отзиви - "Avalon", често рейтинга и в Goodreads е нещо като 3.47
29. Трилогия - "Легенда" и продълженията "Феноменът" и "Шампион"
30. Книга от детските ти години - ще се изтъркам ли ако кажа Хари Потър? Имам предвид, тя тази книга е универсална.
31. С любовен триъгълник - да кажем "Heir of Fire"
32. Действието се развива в бъдеще - "През вселената
33. За гимназията - "Shut Out" "Ten things we did and we probably shouldn't"
34. С цвят в заглавието - отново, бейзъкли всяка книга.
35. Която те разплаква - "Предимствата да бъдеш аутсайдер" и "Чудо". Само рпедполагам, че ще се разплача. Но за да сем сигурни - "Вината в нашите звезди"
36. Книга с магия - "Half-Wild" "Witches of Glass Castle"
37. Графичен роман - тези на Максимум Райд и Пърси Джаксън. А може би и Saga.
38. От автор от който не си чел досега - Лейни Тейлър, Рейнбоу Роел, Тахера Мафи (най - вероятно обърках всичките имена. Sorry, authors)
39. Книга, която си купил, но още не си прочел - "Железният изпит"
40. За родният ти град - "Кръв" и "Душа", което е българка поредица и действието сер азвива във Варна.
41. Книга от автор, роден на екзотично място - пак съм трап.
42. Коледна история - "Коледна песен", duh
43. От автор с твоите инициали - Дж. К. Роулинг
44. Пиеса - не.
45. Забранена книга - "Кама Сутра"? Някой, pls, да ми дефинира забранена.
46. базирина или превърната в ТВ шоу - "Outlander" и "Бялата кралица", което сега пускат по btv.
47. Която си започнал, но не си довършил - "Духовна връзка"


Tа да, общо взето е това. Гледах да не се приповтарям, но някакви все ми изникваха еднкви книги, а и Хари и Пърси, все ми натякваха, че не ги споменавам достатъчно. И все пак, в края на годината ще видим какво е станало. Всеки е свободен да направи предизвикателството. Дайте ми вашите предожения и своя собствен списък, долу в кометарите.
P.S. Игнорирайте силния сърказъм и цинизъм. Не го правя нарочно.

2 коментара:

  1. забранените книги са тези, които са били забранени за четене от църквата (или поне аз така съм чела). например "игрите на глада" е забранена, защото има насилие в нея. мисля, че и "да убиеш присмехулник" е забранена.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. аз ли съм глупава или да? то ако е за насилие, едва ли не всяка книга която чета е забранена. дали "forbidden" е забранена книга? whateva' , Booksplosion книгата на месеца е Mistborn (ако не знаеше) и понеже знам че е любимата ти поредица се навих да я прочета. ненужна информация, но ми се строи нужно да го спомена.

      Изтриване