19 май 2015 г.

Проклятието на тигъра от Колийн Хоук

"Проклятието на тигъра" е една от онези книги за които знаеш със сигурност какво ще се случи, но не искаш никой да ти казва. Още с виждането на корицата, историята в книгата се бe заформила в главата ми, но след като Юли реално ми разказа за какво става дума, потвърждавайки предположенията ми, ми стана едно такова вътрешно. За това не бих желала да споделям нищо повече от това, което резюмето казва. А именно, че Kелси е обикновено седемнадесетгодишно момиче. Търсейки си лятна работа, тя попада в малък цирк, където намира нови приятели - включително и белия тигър Дхирен. Сто страници по-късно мистериозния господин Кадам предлага на Келси работа, засягаща тигъра,а именно да го съпроводи до Индия, където ще е новия му дом. (За по-любопитните ще добавя, че (Дхи)Рен всъщност е принца на стара индийска империя и е бил прокълнат да бъде тигър)

Пиша ревюто си за трети път, само резюмето си харесвам. Не знам как да облека мислите си в думи. Завършвайки книгата, първата мисъл, която премина през главата ми бе "Какво по дяволите?", а следващата "Имам нужда от втората книга!". "Проклятието на тигъра" ми донесе едно такова приятно и радващо душата чувство. Както като препрочетеш любимата си книга. Книгата ми донесе спокойствие, през изпълнените с нерви дни, донесе драма в скучното ми ежедневие и ми донесе приключения, докато стоях на дивана с чаша кафе. Надмина всичките ми очаквания, които така или иначе бяха много високи, и сега стои гордо между "Хари Потър" и "Хрониките на Нарния", на рафта с любимите ми книги.


Забравих да кажа, че в основата на книгата виждаме доста от Индийската митология, което намерих за 1) страшно интересно и 2) екзотично. Тъй де, начела съм се на преразкази или паралели с гръцката митология. Имала съм и опит с някои други митологии, главно заради Рик Риърдън и учителката ми по български от пети клас, но никога преди не бях се срещала с индийската. Това изключително много ми се хареса, обожавам да научавам нови неща! 

  Колийн Хоук пише леко и завладяващо. Първите 100 страници от книгата и са без абсолютно никакво действие, но пък ги отгръщах с такъв интерес и желание, че чак сама се учудих. Попринцип винаги намирам някакъв малък кусур, за който да се уловя, хващала съм се да се дразня и на най-любимите си книги, но тук не успях. Хареса ми колко просто и ненатрапчиво бе разкрито всичко за новия свят, пък и не само за него.


   Не ми хареса обаче факта, че главната героиня се пирмиири със съдбата си толкова бързо. Ако някой дойде при мен и ми каже, че всички легенди, които знам, са истина и че трябва да развалям проклятия от тигри, щях определено да се попритесня.

 Но дотам с оплакванията ми за героите. Те всъщност бяха много реални и ... нормални. Бих могла да си представя такива хора наистина, дори се виждам в различни отношения с тях. Келси щеше да ми е най-добра приятелка, защото обича да чете /добави други фактори за приятелство тук/ А Рен щеше да е момчето в което съм влюбена от детска възраст. Ето, готова, звучи ми като план!

     Това е една от онези книги, които искаш всеки да прочете, но същевременно искаш историята да остане само твоя. Сигурно на всичките ми приятели им е писнало от мен, защото говорех за книгата потоянно. И когато обедих едно момиче да започне книгата просто се чувствах длъжна да я гледам лошо цял ден.

   Мисля, че сега е момента, в който трябва да спомена колко прекрасна е корицата на книгата! Вярно, трябва да ценим вътрешното, но как се устоява на прекрасно животно с блестящи очи, имам предвид те наистина блестят.

    Напоследък, явно попадам все на добри преводачи, но никой не може да ме опровергае, казвайки ми, че превода на тази книга не е брилянтен. Предполагам наистина е трудно да се превежда книга с фантастични елементи, но оценявам поне факта, че имената са  преведени правилно. Това ми позволи да следя всеки възможен таг за поредицата в социалните мрежи и да се иззявя като типична фенка. Което пък ми показа, че поредицата не е достатъчно популярна. Дайте й малко любов!

    Дадох на книгата 5/5 звезди, напълно заслужени според мен. Ако си търсите леко четиво, което ще ви развълнува и ще ви кара да стоите до късно вечер (рано сутрин) за да прочетете "още една глава" - то тичайте към книжарнците! "Проклятието на тигъра" беше едно страхотно преживяване и не съжалявам за нито един ненаучен урок. С нетърпение чакам да залепя ръчичките си за втората книга "Търсенето на тигъра".

П.П. Този път ми липсват цитати, защото не си водих бележки и поглъщах всичко от книгата. За това пък имам изобилие от снимки.

Благодаря безкрайно много за предоставената възможност на издателство intense.

2 коментара:

  1. Страхотно ревю! В момента чета книгата и наистина е страшно интересна и вълнуваща.

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасно ревю! Днес на панаира в НДК подминах книгата четири-пет пъти, гледайки я с любопитство, и сега ме е яд, че прочетох това толкова късно.

    ОтговорИзтриване