7 юни 2015 г.

"Фантастични зверове и къде да ги намерим" и "Куидичът през вековете"

Последните няколко седмици (през които преживях всички възможни емоции) ме беше застигнал най-ужасния читателски застой. Мъча една книга повече от две седмици, а лошото е, че всъщност много ми харесва. Благодаря изключително много на издателство Егмонт и малките книжки, допълнения към Хари Потър, които се появиха да ме спасят.

Когато разбрах, че ще превеждат книгите се развълнувах много, но много пъти бях на ръба да си ги поръчам на английски. Чакането обаче определено си заслужаваше! Книжките са брилянтни, а аз не мога да се наситя на кориците. Никога не съм предполагала, че българска корица може да е по-добра от оригиналната.
 
"ФАНТАСТИЧНИ ЖИВОТНИ И КЪДЕ ДА ГИ НАМЕРИМ" - Нют Скамандър (Дж. К. Роулинг)
Честно, куидичът ми е къде къде по-интересен от фантастичните зверове и реших да го запазя за последен. Четох "Фантастичните зверове и къде да ги намерим" в продължение на три дни, което доста ме учуди, защото книжката не надвишава сто страници.Добре, че вчера се мотивирах и я завърших с такава лекота. Може би не и се насладих напълно, заради всичко което се случва в живота ми в момента, но тя заслужи почтените 4.5 звезди и определено се нареди до любимите ми книги. Както най-вероятно знаете, ще екранизират книгата и ще може да се зарадваме на продукцията през 2016 година. Бях много развълнувана, че Еди Редмейн ще се въплъти в образа на Нют Скамандър, защото е един от любимите ми актьори. "Фантастични зверове и къде да ги намерим" всъщност е учебник, който се използва от първокурсниците в Хогуортс. Това 52 издание на учебника е всъщност, издадено точно като личното копие на Хари Потър, заради което можем да видим много забавни бележчици и игри на морски шах и бесеница.

"КУИДИЧЪТ ПРЕЗ ВЕКОВЕТЕ" - Кенилуърти Уисп (Дж. К. Роулинг)
"Куидичът през вековете" е книга от Хогуортската библиотека, с която мадам Пинс се разделя много трудно и Дъмбълор буквално трябва да я изтръгне от пръстите и. Книгата е обичана и на читателският картон отпред можем да видим имената на всички взимали я - Рон Уизли, Драко Малфой, Хърмаяни (която твърдо отрича какъвто и да е интерес към спорта) и още много ученици, запалянковци по куидича.  Липсваха ми бележките на Хари и Рон, но пък книгата ми беше в пъти по-интересна и я изядох за закуска. Беше пълна със забележителни факти за куидича, повечето от които ме караха да се смея с глас - като това, че първото Световно първенство по куидич е било през 1473 и на него за се извършили всичките, 700 досега познати нарушения и че най-бързото улавяне на златния снич е станало през 1921 година, като Родерик Плъмтън("Тътшил торнадос") го хванала за три и половина секунди.

Книгите са разпространени и в мъгълските книжарници, което значи, че дори да нямате път към Диагон-али, може да си закупите книги на страхотната цена от 14 сикли и 3 кнута.

Сборниците, част от библиотеката на хогуортс, ме върнаха няколко години назад и ми примониха топлото чувство, което Хари Потър ми носи. Дж.К.Роулинг винаги е имала таланта да ме привлича отново и отново към книгите си, което моментално оправя настроението ми. Ако сте забравили детското в себе си или нямате време за четене (или просто сте много объркани с читателския си живот в момента) препоръчвам силно тези книги, защото не отнема повече от час да прочетеш всяка, а после си изпълнен с нова сила.

Светът на Хари Потър винаги ми е бил слабост,а сега авторката ми предостави още една възможност да се върна там. Сега чакам само новото поколение.

Няма коментари:

Публикуване на коментар