29 юни 2015 г.

Unpopular Opinions TAG

Официално обявявам юни за месеца на таговете! Не съм прочела нищо от началото на месеца и това е може би единствената алтернатива да опазя блога си жив. Все пак благодаря на Криси, че ме е тагнала.

1. Популярна книга или поредица, която ти не харесваш:  "Лунните хроники" на Мариса Майър. Не казвам, че рмазя книгите, но го казвам. първата беше горе-долу добре, но тотално намразих втората. Третата беше мех и сега ми остава само да се надявам Зима да ме впечатли с нещо, защото е 800 страници. Или положението ще като "Здрач". (ако бях отговаряла на въпроса преди месец отговор можеше и да е поредицата "Стъкления трон", която не че не харесвам, но просто не съм толкова впечатлена от нея.  Но преди време започнах третата книга - "Огнената наследница" и въпреки, че още не съм я завършила, определено тя издигна поредицата в очите ми.)

2. Популярна книга или поредица, която е по-скоро мразена, но ти я обичаш:  Не знам доколко е "известна" поредицата, но всеки по-известен Booktuber я има на рафта си ( и някои даже са я чели, уау!) - но не съм чувала кой знае колко отзиви от поредицата. И в Goodreads оценките не са толкова лоши (4. 04 като средна оценка), но все пак - "Нощна сянка" на Андреа Креймър. Прочетох я преди няколко години на една екскурзия и мисля, че това трябва да е бил един от първите ми фендъми, защото последвах всеки tumblr блог за книгата и гледах fan cast видеа по цял ден.
3. Любовен триъгълник, в който главния герой е избрал човека, който ти не си искал да избере (или романтична двойка, която не харесваш): Единствения подобен случай за който се сещам в момента не е точно като гореспоменатия, а именно в "Сянка и кост". Беше по-скоро четириъгълник и аз не исках главната героиня да се обвързва с никого накрая. Но Алина завърши с най-малко любимия ми от тримата, ех.

4. Популярен жанр, към който рядко посягаш:  Трилъри, мистерии, криминалета - все жанрове към които не посягам и не съм посягала. А такива към които посягам рядко са (New) Adult романите, просто защото повечето са с еднакъв и плосък сюжет с няколко секс сцени хвърлени там.

5. Популярен или много обичан герой от книга, който не харесваш: Отново случай в който, не че не харесвам героя, а просто не бих му отдала култ и не бих точила лиги по него с часове. Именно Фор от "Дивиргенти". Да - той е атркативен,умен и мил, но всяка второ момче в YA романите е такова (другата 1/2 са гадняри с кожени якета и мотори, които искат само секс, ех)

6. Популярен автор, който не успява да ти се хареса:  Касандра Клеър така и не успя да ми впечатли с нещо. Това лято смятам да и дам втори шанс, но все пак...

7. Популярни и често използвани в книгите тропи, които си се уморил да срещаш (като "изгубени принцеси", продажни владетели, любовни триъгълници и др.):  предвидимите истории като цяло - като гореспоменатите "изгубени принцеси/наследници", главния герой, който до момента е напълно обикновен и плосък, да се окаже този с най-много сила/единствена по рода си дарба/ този който трябва да спаси всички, умопомрачителни красавици, лоши момчета, любов от пръв поглед, любовен триъгълник, трудна любов, любов изместваща главния сюжет. Общо взето аспекти от 90% от романите.

8. Популярна поредица, която нямаш желание да прочетеш: По принцип гледам да давам шанс на всичко, но мисля, че " Братството на черния кинжал" или поредицата за "Анита Блейк" ще ми дойдат в повече, главно защото са около 30 томчета.

9. Казват, че "книгата винаги е по-хубава от филма", но има ли филмова или телевизионна адаптация, която харесваш повече от книгата-първоизточник?: Рядко гледам филми, камо ли преди да съм прочела книгите, но един такъв случай беше Love, Rosie - определено филма доста ми допадна и си поплаках, но харесах книгата също толкова много. Може би всичко се дължи на факта, че книгата и филмовата адаптация са напълно различни. Почти няма общо моменти. освен този случай, смятам че "Игрите на глава" и всички следващи части от филмовата поредица, са много по-добри от книгите.
Мисля, че El Sch не е тагната, за това ето на. Иначе всеки друг е напълно свободен да изпълни тага.

1 коментар:

  1. Много ми стана забавно определението ти за момчетата от YA романите. :D

    ОтговорИзтриване