1 август 2017 г.

BookTube-A-Thon || Daily Updates

25 юли; 11:54 часа.
   Снощи завърших "Изгубеният герой" по план - надявах се да го направя по-рано през деня, но каквото - такова. Тази сутрин съвсем случайно ми попадна, че всъщност има и graphic novel По "Синът на Нептун" и реших че ще си спестя доста време като прочета него, вместо да препрочитам цялата книга (плюс това илюстрациите бяха великолепни!), но за жалост не го намерих никъде онлайн и малко или много се отказах. И все пак - ако някой го намери, може да ми го прати - няма да имам нищо против ;) (И ще го обичам вечно, ако трябва да съм честна!)

   Всъщност четенето ми в неделя вечерта се отложи, защото реших че ще прекарам часове в интернет и ще си търся книги за четене в BookTube и ще си свалям всяка интересна е-книга, която привлечеше погледа ми.... най-добре оползотворените 2 часа в живота ми. Но проблема е, че сега ме сърбят ръцете да прочета всичко, което е на четеца ми. Към момента май съм най-привлечена към "Romancing the Throne" на  Nadine Jolie Courtney -става дума за две сестри, които за пръв път са в едно и също училище; след като пансиона на Либи заплашва да провали шансовете ѝ в престижен университет тя решава да се присъедини към сестра си Шарлът в Sussex Park - място където Британският елит изпраща децата си. Шарлът се чувства длъжна да приобщи Либи към бързо разрастващия си социален кръг и така момичето се оказва заобиколено, от тийнейджъри, които ходят в Хонг Конг през ваканциите и "се чувстват също толкова добре играейки поло, колкото и на парти". А в този кръг е и принц Едуард - наследника на Британския трон.... е, и момчето, в което и двете сестри се влюбват...

    Знаааам, че звучи много клиширано и гадно с този любовен триъгълник, но реално ми е много интересно как ще се развият нещата. Така де, ако някой искаше препоръка за романтика....

    Това беше доста off-topic, но няма значение. реди малко завърших първата манга от поредицата "Magic Knight Rayearth" - попаднах на поредицата в едно от видеата на The Book Leo - една от любимите ми влогърки - по време на гореспоменатото търсене на препоръки и... си казах защо не и я прочетох. Не съм искрено трогната - става дума за три момиче, които... ами, трябва да спасят фантастичен свят за който нищо не знаят. Малко са глупави и го имаше онова неестественото "Познаваме се от три часа, вече сме най-добри приятелки!", но историята има потенциал, а артът е прекрасен! И да, може би ще продължа, но за сега не тръпна от вълнение.

    Сега чакам да захладнее малко, та да изляза навън и да си чета книжката - казвам книжката, защото не знам коя ще е "книжката", въпреки че май тайно се каня на "Chasers of the light". До тогава ще си чета "The King's Men" по план и ще се наслаждавам на прекрасното време вкъщи, под климатика.

Прочетени страници: 430

26 юли; 13:10 часа
   Точно по това време вчера започнах "конспирация за короната" на Майкъл Дж. Съливан, която беше книгата ми, която отговаря за предизвикателството 'Прочети книга за ден". Е, това не се случи - изминаха 24 часа от започването на книгата, а на мен ми остават още около осемдесет страници. Но няма значение - така или иначе тази точка вече е отметната с мангата, която прочетох вчера, а най-вероятно днес ще завърша и "Chasers of the light" (и започна).  Но да, както виждате доста от плановете ми за вчера се провалиха, тъй като бях напълно завладяна от книгата на Съливан. Става дума за двама приятели, които се славят като Ририя и са самостоятелна (т.е. не част от гилдия) група крадци. Те са считани за най-"добрите" в занаята и често са наемани от аристократи, за да им вършат мръсната работа.  Но освен че са арогантни и саркастични, те са хора с... много съмнителна морална система. И точно тя ги поставя в ситуация, в която те са натопени в убийството на краля. В замяна на, е, свободата и живота им, те са принудени да помогнат на принцесата и се оказват в средата на политически интриги и нов свят на магии и религии.

   Това звучи малко... тежко, но всъщност книгата се чете адски леко, има главно диалози - нещо, което особено много ми допада, тъй като не харесвам предългите описания на пейзажа. Пък и диалозите  са нещо съвсем друго със закачките на нашите крадци, Ейдриън и Ройс. С две ръце препоръчвам книгата - не е с най-оригиналната сюжетна линия, дори самият автор го признава, но несъмнено е един интересно изграден свят и ще се насладя на следващите книги от поредицата.




   Между другото - гореспоменатата книга - "Romancing the Throne" няма най-добрите ревюта в Goodreads, както се оказа и малко ми секна интереса, след като разбрах че... е, почти никой не я харесва, а сестринската връзка въобще не е добре представена. Но хей - ако на вас ви е интересно, пробвайте я. Имам я в epub формат, така че ако някой я иска - да ми пише.

   Иначе аз тъкмо обядвах, отивам да си пусна едно кафе (едва второто за деня) и продължавам с четенето.

Прочети страници: 644
27 юли, 00:29 часа 
   Какво правих, какво струвам, но моите уж кратки осемдесет странички се превърнаха в петчасово проточване на времето. Ще кажа само две думи - Piano Tiles (2), и още две - социални контакти - главната причина да не слейвам буктюбатона. Прекалено е зарибяваща играта. Знаете ли какво друго е много зарибяващо? Поредицата на Майкъл Дж. Съливан Откровенията на Ририя. Така или иначе нещо почнах ад се съмнявам в собствената си TBR купчинка, така че може и да добавя следващата книга от поредицата - Авемпарта. Която, да съм честна, звучи дори по-яка от първата. Сега осъзнах, че не съм дала никакви оценки на книгите, за които говоря, но в главата ми блогът и Goodreads са обвързани, с нещо повече от притурката в дясно. Та, "Изчезналият герой" на Рик Риърдън оцених с 4 звезди, тъй като го нямаше онзи "уау" момент в който се кикотя на готина шега, но същевременно се треса от притеснение за главните герои - това е нещо, на което (почти) само Рик Риърдън е способен и е чувство, което много ценя, ок? ок. Та мангата, която прочетох - "Magic Knight Rayearth" бе оценена с 3 звезди, защото беше... меех. Главните героини са малко глупави, но света който са изпратени да спасят е интересен и ми напомня на места, които феите в "Winx" посещаваха...Да, има някакъв потенциал, може би ще прочета и второто томче тази седмица и ще преценя дали ми харесва достатъчно, за да завърша поредицата (общо от 6 издания). И последно прочетеният роман - "Конспирация за короната". На него му дадох 4 звезди, "като ще имам да вземам". До последния момент си мислех да оценя книгата с 3 звезди, тъй като заобичах героите, а сюжетът бе достатъчно интересен, въпреки че бе и леко предвидим. Изграждането на света беше... незадоволително. Имаше много неща покрай църквата, религията и боговете, които не разбрах (ама то може да и защото четох тези сцени през пръсти, оппа) Но да - финалната сцена ми изпълни душичката и ме остави с една самодоволна усмивка на устата, че не можех да се накарам да смъкна оценката. Вярвам че преживяването с книгата е в пъти по-важно от реалното ѝ съдържание, така че... 

   Горе споменах променяне на купчинката за прочитане... Още се чудя какво да чета и какво да не чета, но сякаш не ме влече особено много към "Всичко, което не ви казах" и "More Than This". За "Six of Crows" още има някаква надежда, тъй като имам желание да чета за още кражби и големи схеми, но... имам усещане че утре по това време ще рева и ще се самосъжалявам след финала на "The King's Men", и все още не съм сигурна дали искам ад си причиня отново да се обсебя с някоя поредица...особено при положeние че уж трябваше да завършвам поредици тази години (което се случва, кълна се), но само в тази седмица, на този четатон започнах/ ще започна 3 нови... включително и "Героите на Олимп". Между другото съм хвърлила око и на книгите на Марк Лорънс, като очевидно ще започна с първата "Принцът на тръните", която си купих преди година (две?) и бях много развълнувана за нея навремето. Също така се каня на "Гласът на острието" от Джо Абъркромби, от която съм прочела първите 50 страници, но просто не бях в настроени за нея, когато я бях подхванала.... Не знам, ще се чуе като се реша какво да правя. Но дотогава това беше още една своенравна препоръка. Бих ви разказала за какво става дума в книгите, но не знам- знам само че трябва да са епични, кървави и с много antiheroes. Очевидно това е достатъчно да ме накара да похарча 20 лв... Горе споменах че Ейдриън и Ройс имат съмнителни морали, но сега аз почнах да се съмнявам в моите... 

Прочетени страници: 726

1 август; 15:47 часа
   От последния ъпдейт не съм имала достатъчно свободно време да пиша (или пък да чета Петък, 28 юли имах големи планове - навън валеше, а аз бях супер надъхана да чета... Е, тогава Жори ми се обади и час по-късно (в който аз разтребвах стаята си и никакво четене не беше извършено) седяхме у нас, играехме Симс и пихме червено вино. Но по едно време ми писна и аз се сетих че "Алеята на книгата" отваря тогава. Времето беше лошо и очаквах повечето шатри да са затворени (така и стана), но все пак отидохме. Имах убийствена нужда от кафе и храна, съответно повече от 3 часа бяха пропилени оползотворени на центъра; достатъчно за да се проясни времето и някои от издателствата да се престрашат да отворят шатрите си. В момент на смелост и неадекватно желание за харчене на пари, аз си купих книга от първата шатра, покрай която минах - вече съм горд собственик на "Кажи на вълците, че съм си у дома" от Карол Рифка Брънт. Тази книга я заглеждам още откакто почнах да чета по-усилено; винаги ме е привличала и точно същия ден бях прочела прекрасно ревю за нея... така че на практика беше невъзможно да не си я взема.
   Ок, това беше лирическо отклонение, няма значение. Същия ден, след като се прибрах крайно изморена осъзнах че няма да мога да завърша нищо днес. И после, с драматична музика в background-a, си помислих "А, дали?". Long story short, прочетох и следващия volume на "Magic Knight Rayearth". Следващите 2 дни четях "Дийн" на Лилиана Харт (превод на страницата на The Diary of a Book Junkie) в паузите между уроците ми по немски; с тази книга избрах да завърша предизвикателството "Прочети книга отвън". Тя, а и другите от поредицата, е доста кратка - 46 страници, но все пак си беше мъчение да стигна до края, защото наум спрягах глаголи и преговарях немската граматика. В крайна сметка не ми хареса особено - главно секс имаше и просто... просто я прочетох за бройката. Поради тази причина и се отказах да продължа с поредицата - можех да прочета втората книга за братята МакКензи, но знаех че няма да ми харесат и че няма смисъл, да чета нещо, колкото да имам 7 прочетени книги през седмицата. Същата вечер почнах "Нощния цирк" като се надявах да я завърша, защото идеята много ми допада и очаквах да се влюбя в книгата - Not the case; харесва ми, но мисля че прекалено високите очаквания малко ми развалиха преживяването. За сега я оставих на 270 страница, просто защото изпитвах странна нужда да чета "Six of crows" - адски много ми харесва, но върви много бавно и просто чакам да стана ултра епично, за да вляза във фаза, в която бясно прелиствам страници. 
    В крайна сметка,съм доволна от четатона - открих доста интересни заглавия, започнах нови поредици и най-важното - сега имам огромно желание да чета още повече! Не знам какво ще стане идната седмица, тъй като ми предстои изпит, пътувания и сума ти други неща, но...да видим. 
Прочетени страници: 1248

Няма коментари:

Публикуване на коментар